söndag 13 juni 2010





Kolonister är ett släkte för sig. Det finns många "besserwissers" som tror sig veta hur allt skall vara, som kryper omkring med nagelsax och pincett för att ta bort ogräs och som tyvärr alltid klagar och aldrig är nöjda. Sen finns det livsnjutarna som kan se det lilla i det stora som bara kan njuta av all växtlighet. Jag tillhör tack och lov den senare kategorin.

Jag njuter av dagliljorna som kommit jättesnabbt och pionsort nummer två sjunger på sista versen. En jättevallmo lyser röd och grann och har nog blommat färdigt till midsommar. Jag är mycket förtjust i mina olika sorters funkior och blev glatt överraskad när det mitt ibland dem stack upp ett löjtnantshjärta. Dagliljorna blandar sig med en tremastarblomma som har sitt ursprung från min mormors trädgård i Göingebygden.

Och så var VM i fotboll igång och tyvärr utan Sverige. I går såg jag en match med barnbarnet Viktor och det var som att förflytta sig bakåt i tiden när han plitade ner resultaten i en tabell precis så som hans pappa Magnus gjorde en gång i tiden. Undrar om han kommer ihåg sitt första VM.

1 kommentar:

  1. Naturligtvis kommer pappa Magnus inte ihåg VM 1974, men däremot VM 1978 i Argentina. Thomas Sjöberg (MFF) gjorde Sveriges enda mål mot Brasilien och Argentina vann mot Holland i finalen med 3-1...

    SvaraRadera