torsdag 17 juni 2010





Man kan lugnt säga att renovera och ha kontakt med hantverkare tar på krafterna. Nu är köket nedmonterat så jag är utan spis och vatten. Mathållningen är torftig och midsommarbjudningen får blåsas av. Gäster är inte till att tänka på.

Tack och lov så har jag ju mitt andra hem i kolonin men där kan jag inte bo men väl tillbringa mycket tid i. Nya projekt skall påbörjas under semestern. Jag trivs allra bäst att vara där om aftonen när ljuset är som vackrast och tystnaden total. Mördarsniglarna är inte så många i år men väl kaninerna som fortsätter att mumsa i sig växter bl a har en ros fått bli kaninmat. I kväll syntes dessutom en stor hare i buskaget.

Pionsort nummer tre är på väg att slå ut. Daggkåpan blommar frodigt och en liten iris syntes i kväll. Valnötsträdet kan man ta skydd under nu om regnet skulle överraska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar