söndag 27 juni 2010





Vilken fantastisk midsommarhelg. Det vanliga i Skåne är att det är samma väder på nyårsafton som på midsommarafton men alls icke så i år. Det gick t o m att sitta ute till midnatt på midsommaraftonen.

I kolonin växer det så det knakar och pionsort nummer fyra och fem har slagit ut. Kom på att jag tror att jag har åtta olika sorter och än har den vackraste av dem alla inte slagit ut. Kanske skulle jag samla alla i en och samma rabatt. Rosorna är på god väg de också.

Idag blev det ett besök på en loppis i Skivarp. Man kan tydligen sälja allt. Det är mysigt att bara gå omkring för köpa något det skulle jag absolut inte utan i stället borde jag själv stå på en loppis men si det ska jag. I augusti skall vi ha loppis i bostadsrättsföreningen och då tänker jag försöka att rensa ut lite om jag kan. Det är inte alltid så lätt.

I övrigt fortgår köksrenoveringen och jag hoppas att köket blir klart i denna veckan. Inget vatten, ingen spis, ingen kyl. Tack och lov har sönerna förbarmat sig över mig så på midsommarafton blev det frukost hos Erik med familj och Magnus med familj kom till kolonin och bjöd på en delikat pick nick lunch. Då ska man inte klaga.

1 kommentar:

  1. hej, nu har vi bokat tågbiljett. Vi kommer den 13 och så åker vi den 21 tror jag. Det ska bli roligt att komma ner till Skåne, vi har ju inte varit där sen jul.

    SvaraRadera