lördag 5 juni 2010





Plötsligt är sommaren här vilket man inte kunde tro i början på veckan. Då var det regn och blåst som gällde och på väg hem från jobbet köpte jag delikatessen "Lundasparris". Eftersom jag numera är utan spis så bjöd jag in mig till familjen Persson och sparrisen avnjöts med parmaskinka och ett glas Riesling. Mums!

Idag bjöd sig i gengäld familjen Persson in sig på premiärgrillning i kolonin. Precis som förra helgen så slabbades det med vatten och denna gången var det Frida som blötte ner sig. Vädret inbjöd idag till att gå utan blöja och att testa hur det är att kissa i det fria. Klara trivdes med att ligga på en filt och titta upp på fruktträden som rörde sig i vinden.

Nu blommar pionsort nummer två med sina vackert röda blommor. En annan blomma som jag gillar är aklejan. Den är omöjlig att plantera och styra för den slår sig ner precis var som helst där den trivs. Sån´t gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar