söndag 8 augusti 2010




Äntligen regnar det på mina grödor. Har för första gången satt mandelpotatis som blommar fint men som också behöver mer vatten än den ojämna vattningen som spridaren ger. Jag hoppas på god skörd framöver. I fredags fick vi ett rejält skyfall men det märktes inte speciellt mycket. Idag faller ett mjukt regn.

När jag fyllde 60 fick jag en fin buddleja och det är rofyllt att bara sitta och titta på alla fjärilar som ständigt landar på blommorna t o m så att det ibland blir trängsel. Jag har insett att till nästa sommar så måste jag ha byggt något där växthuset stod. Nu är det full insyn och precis när man tar sig en slummer så kan någon hojta till för att snacka. Kolonister är pratglada. Har därför planterat ytterligare en buddleja och en syrenhortensia som jag hoppas skall växa till sig snabbt.

Känns också gott att glida fram i nya bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar