lördag 21 augusti 2010






Säga vad man vill men det är kul med loppis. Vi har haft det idag i vår förening. Viktor och jag hade bestämt att vi skulle sälja vår "loppor". Lite orolig blev jag när Magnus ringde och frågade om man kunde köra in med släp. Och så drog det igång. Magnus blev lite nostalgisk över min gamla porslinsananas och undrade om jag verkligen skulle sälja den vilket jag skulle så han fick köpa den dyrt. Och så dök familjen Erik upp och Frida köpte sig en leksaksmotorsåg som Viktor en gång i tiden fått i julklapp av Erik och Mareike. Så kan det bli på loppisar.

När vi kom hem skulle Viktor och jag räkna ihop hur det hade gått. Viktor började och staplade sina pengar och konstaterade att det fanns 485 kr i börsen. Jag konstaterade att jag gått 10 kronor back. Jag sa att jag ju hade fyndat muggar och en vinkaraff. Viktor kontrade med att han också hade fyndat ett spel och böcker men ändå gått med plus.

Konstigt nog fick Viktor inte sålt sin musikmaskin utan den tog vi hem till mig. Jag tycker den är rätt så kul medan Jenny sa att om man hört "Jingle Bells" i cirka 5 år så tröttnar man. Får se om jag gör det när alla sex barnbarnen kör igång med den.

Efteråt blev det koloniarbete. Mina sk "dassblommor" är vackra. Vad de heter på riktigt vet jag inte men pappa Kurt sa alltid att man planterade dem vid utedassen så att man skulle dölja dem. Han hade alltid sina egna förklaringar. Sanna eller falska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar