söndag 19 september 2010





Och så var det stora valdagen. Jag gick till vallokalen tillsammans med familjen Persson och för Mareike var det en stor dag eftersom hon för första gången fick rösta i Sverige.

Sedan bar det iväg till kolonin. Kanske lite väl tidigt men jag pillade ner lite nya tulpaner, klippte gräset och kunde njuta av att de omplanterade rosorna fått ny fart och blommade storstilat. Grävde upp lite mandelpotatis som jag skall rosta och njuta av till valvakan.

Och så det som varje år får mig ur balans i kolonin MÖSSEN. Jag har musfobi och tål inte de små rackarna som sprider sin lort i hela redskapsboden. I en gammal bok har jag läst att förr använde man åbrodd för att få bukt med möss och annan ohyra i hemmen samt att man skulle ha en bukett med sig till kyrkan för att hålla sig vaken. Det kanske hade fungerat framför TV;n för min del. Men jag klippte en stor bukett och lade vid strategiska ställen i boden. Skall bli spännande att se om det fungerar eller det bara är gammal folktro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar