söndag 12 september 2010



Usch, vilken dööööötrist helg. I fredags hade jag tagit flexledigt för att bl a operera bort en liten ofarlig knuta vid ögat. Dagen var mycket välplanerad för efter lasarettsbesöket skulle jag åka till en auktionsfirma för att lämna in en tavla till försäljning därefter till en möbelaffär vid Helsingborg och sen ett besök på outlet i Höganäs. Om det blev tid över så var det plantering i kolonin. Vad händer? Jo, det blir en smärre operation och bandage i ansiktet. Inte nog med det utan mycket strikta förhållningsregler och en uppmaning att tillbringa helgen i soffhörnet. Doktorn var nog en riktig människokännare för när allt var klart sa hon att det är nog bäst att upprepa förhållningsreglerna. Hon insåg snabbt att jag inte skulle följa några regler. MEN så blev det jag kunde inte ha glasögon på, jag svullnade upp runt ögat, hade ont och tyckte mycket synd om mig själv. På lördagen inviterades jag på middag hos familjen Persson fast där får man ibland ha starka nerver när Frida skall introducera en ny lek med Klara.
Idag kom Saga och förgyllde eftermiddagen. Hon blev jätteglad när hon fick pannkakor och glass. Vi sparade några till Viktor och Jenny och pratkvarnen Viktor var alldeles tyst medan han åt vilket ofta tyder på att han gillar något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar