söndag 5 september 2010





Vilken fantastisk planteringshelg det är. Igår grävde jag upp alla mina höstflox och planterade alla tillsammans. En gammal ros fick byta plats men jisses vilka rötter så det var inte helt enkelt att få upp den. Samlade mina rhododendron på ett ställe och så hittade jag en liten pionplanta och en liten magnolia. Funderar på om jag ändå inte skall kapa lite på valnötsträdet men det måste ske nu under JAS-månaderna. Fast å andra sidan har jag satt gräs under och tänker mig en liten sittgrupp där eftersom det är bästa platsen för kvällssolen. Ser ut som om det är gott om valnötter.

Hade tänkt att ta bort vildvinet som växer ganska så vilt på min lilla redskapsbod men väntar nog lite för tänk när det skiftar i höstens alla färger så vackert det blir. En tjusning med kolonin är all planering och att låta fantasin flöda och fundera på hur det kommer att bli till våren.

Inspirerad av Johan och Marias balkonglådor så köpte jag också Million Bellis till min balkong. Vilket lyckokast! I början gödslade jag för mycket så det blev bara blad men nu vattnar jag bara och blomningen är enorm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar