torsdag 6 januari 2011




Min renovering drog ju som bekant ut på tiden och bjudningar har det varit ont om. Jag har mycket att ta igen. I kväll var det dags då Magnus svärföräldrar inviterades på middag och så klart Lundafamiljerna. Hittade ett bra recept på kalkonfilé som skulle marineras i konjak och portvin men ve och fasa såsen smakade bara konjak. Erik dök upp lite tidigare och fann mor sin förtvivlad i köket och tröstade mig med orden "den såsen kan du inte bjuda på". Vad göra? Han räddar mig och ringer "såsakuten" Ola. Hiva i mer grädde, buljong m m. Det blev en lyckad middag till slut.

Det blev en sen men mycket trevlig kväll för oss pensionärer. Ungdomarna åkte hem tidigt Viktor med nästan 40 graders feber och Frida och Klara skall åka tidigt till kusinerna i Hamburg. Själv skall jag under morgondagen packa ner hundratals tomtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar