fredag 14 januari 2011


Nu har man all tid i världen att på dagtid utföra sina ärenden i stan. Alltså promenad in och sen hade jag tänkt mig ett cafébesök. Jag kan inte påstå att jag jublar över snömassorna som bara är fula och tråkiga. Hur som helst och kanske lite väl optimistiskt beger jag mig till Stadparkscaféet. Det är tillbommat och den gamla "skuttebacken" bakom är jämnad med marken. Där åkte man ju pulka som barn. Nja, kanske inte pulka men väl på en kartongbit. I stället tornar ett stort parkeringshus upp sig strax intill.

Jag bestämmer mig för att gå till Arenans café det är ju trots allt handbolls VM. Jag möts av stängda dörrar och massor med mediabussar från alla möjliga länder men inget café att pusta ut på. Hoppas att det är mer liv och rörelse när matcherna spelas och Sverige vann ju igår.

Då är det lika bra att gå hem till det egna caféet. Jag tar svängen in om kolonin och trampar i orörd, vit snö. Det är tyst och vackert men tar tid att plumsa fram så det hinner börja skymma. Pionernas rafsiga buske kikar fram och det är svårt att förstå att den inom några månader skall lysa vackert röd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar