måndag 31 januari 2011


Så har ännu en födelsedag firats och denna gången var det min egen 65-års dag. Jag gjorde det bekvämt och enkelt för mig och bjöd ut på restaurang Gräddhyllan. God mat och dryck gick det att väljas på.

Kanske var det en chansning att ge sig ut en lördagskväll med 6 små barn. Jag hade dock tagit med mig mutor i form av lördagsgodis.

Det blev presenter och t o m en skriven vers.

En uppskattad present var det spelande kortet med en riktig poplåt.

Kvällen avslutades med allehanda godsaker i form av ätbara saker och passande drycker. Själv avlutade jag med en champagnesorbet med jordgubbar. Vid detta laget satt di små under bordet som var en koja och där inmundigades godiset. Tack alla för en fin kväll.

Att fylla 65 innebär ju också att bli ålderspensionär. Jag har haft tid att summera mitt arbetsliv som varit långt. Ett bra sådant fullt av utmaningar och möjligheter. Jag har gjort mycket kul och genom åren träffat många intressanta människor. Jag har tyckt mycket om mitt arbete.

De sista åren har jag dock befunnit mig i en förvaltning som lämnar en fadd smak efter sig. En förvaltning där man från ledningen inte ens kunde kosta på sig ett "Tack". Snålt och ohyfsat.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om ledningen. Du har ju varit ett av fundamenten i verksamheten.

    SvaraRadera