lördag 12 februari 2011


Äntligen kan man säga när jag i ett underbart väder begav mig till kolonin. Man längtar efter att sätta nävarna i jorden men det är ännu ganska så fruset. Syrenerna hade dock stora knoppar.

I höstas planterade jag min andra buxbomshäck runt rosorna och den ser ut till att ha tagit sig bra. Jag tycker mycket om att dra upp saker på egen hand och se hur det utvecklas. Pappa Kurt sa förståss alltid att ska du nu ha kyrkogårdsplantering.

Mina krukor som jag glömt att tömma ur eftersom vintern kom tidigt och plötsligt hade fruset sönder men inte mina rabarberblad gjutna i betong.

Ingrid Marie trädet skall klippas tidigare i år än i fjol. Förhoppningsvis blir det lika fint väder i morgon och då är det stege och sekatör som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar