torsdag 17 februari 2011


Jag tycker det är en njutning av att ha pelargoner i mitt köksfönster. Tycker att det känns gammaldags och hemtrevligt.

Målarkursen har kört igång och jag kämpar ständigt med perspektivet. I kväll får vi se om jag kan få ordning på mina flygande stenar.

I veckan har "Vera-gänget" träffats. Förutom goda lästips bjöds det på canneloni och cheesecake. Det skrattades och skämtades som vanligt men denna gången blev det också diskussion om rent existentiella frågor. Är vår "Vera-grupp" på väg att bli något annat? Kanske kan det bli så när man känt varandra länge och vi har väl träffats i
tolv år vid detta laget.

Eva har alltid med sig sin lilla bok i vilken hon skriver upp vad hon läst och därtill en egen recension. Kul Eva att vi får ta del av den.

I veckan har det också varit en spännande föreläsning om stadsplanering. Inte alls så torrt som man kan tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar