söndag 20 februari 2011


Fåglarna har inte det lätt i vinter. Varje kväll i skymningen samlas hundratals råkor och flyger runt i mitt bostadsområde innan de slår sig ner vid Nova-området. Likadant är det i gryningen då man väcks av deras läten. Efter fredagens väckning begav jag mig till Göingebygden där jag har en del av mina rötter. Ett besök på ett demensboende var inte särskilt upplyftande och man blir lätt bedrövad när sekretess går före människan.


På lördagen var det så dags för Disney on Ice med Frida. Det var kul att åka till den stora Arenan men jisses vilken kommers allt kostade dyrt men man blev glad när man såg Fridas stora ögon och hur hon följde med i showen. Lite elände blev det förståss när alla popcornen hamnade på golvet men hennes pappa reparerade detta snabbt med att inhandla en jätteklubba...

... och eftersom Erik var med så fick Mareike och jag finna oss i att åka till den andra Arenan och besök i MFF-shopen.

På kvällen kom Anders, Gunilla och Hans på mat och med dessa båda män blev det många roliga skrönor fram till på småtimmarna.

Idag besök i kolonin. Kallt så fingrarna nästan domnade bort så det blev flera avbrott med sekatören och tänk då upptäcker jag att trots att marken är frusen så sticker det upp en rosa liten rabarberknopp. Nu blir det snart en "spann" över och så kan jag skörda tidigare. Nu är jag på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar