onsdag 9 februari 2011


Jag har kommit på att sen jag slutade arbeta så har jag knappt använt mitt armbandsur. Den var ett måste när dagarna var inrutade timme för timme. Man kan väl säga att numera både hinner man med och inte hinner med att göra saker. Dagarna går fort i väntan på våren.

Jag har hunnit med ett par stickprojekt min boa är klar,den var jättekul att virka och skall nog bli en till - ett restgarnsprojekt, en beställning på pärlmuddar är ivägskickade och just nu är det raggsockor som gäller.

Pensionärsuniversitetet har kört i gång och första föreläsningen var med Sigrid Combüchen. Hon berättade om sin bok "Spill - en damroman". Hon var trevlig att lyssna till pratade utan manus och var humoristisk och boken är väl värd att läsa. Jag tycker det är kul när man känner igen miljöer. Denna gången var det Lund. Jag har de sista veckorna läst tre böcker där jag känt igen miljön.En utspelar sig i den lilla staden Oneonta i USA. Jag var där för många år sedan och undrar hur Nesser kommit på att skriva om just den lilla staden. Ytterligare en deckare handlade om Tantolunden i Stockholm ett fantastiskt koloniområde som plötsligt blev skrämmande. Men allt var ju på låtsas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar