söndag 14 augusti 2011

5-årskalas


I helgen har jag varit på Sigrids 5-årskalas i Stockholm. Fast hon inte fyller förrän den 17:e så blev det paket på morgonen. Jag gav henne bl a ett litet smyckeskrin som var mitt i prick för en liten 5-åring. Det var kul att det blev populärt.

På eftermiddagen drog kalaset igång och det var strålande väder så det gick fint att sitta ute. Förberedelserna hjälptes alla åt med och ballongerna fästes upp i träden.

Och så var det bara att invänta gästerna. Maria hade i vanlig ordning lagat god mat speciellt till oss vuxna.

Till barnen hade hon gjort en piñata som alla godispåsarna var gömda i.

Sedan var det lek för alla barn och Nora gick balansgång medan ...

...vi vuxna njöt av mat och vin. Jag tyckte det var extra roligt att min kusin Annika också kommer med på kalasen.
Kvällen avslutades med att vi hängde ut genom fönstren för att titta på Midnattsloppet som inleds med att en sambaorkester drar förbi eller som Sigrid och Nora sa "alla prinsessorna". När sonen sedan begav sig ut för att avverka loppet så sov dom små nöjda efter en intensiv dag. Johan var också nöjd med sin tid.
Väl hemma igen så kändes det som höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar