tisdag 30 augusti 2011

Skrivbordsfynd


När vädrets makter inte inbjuder till uteaktivitet så får man så klart ha en inneaktivitet. Eftersom jag har en viss förmåga att spara på saker så bestämde jag mig för att städa mina skrivbordslådor. Mitt skrivbord är ett gammalt loppisfynd och har en gång stått på ett postkontor. Således stora och många rymliga lådor. Jag började nerifrån och vad hittade jag väl där ...

... om inte kalendrar från hela mitt yrkesliv. Varför i hela fridens namn kan jag ha sparat på dom? Jag stoppade dom i en kasse och gick direkt till återvinningen utan att ens ha bläddrat i dom. Det gick snabbt att komma ifrån det yrkesverksamma. I höst ska jag gå en skrivarkurs som heter "Skriv dina minnen". Jag tror dock att jag kan leta fram andra minnen än de yrkesrelaterade. Dom har jag ju redan samlat i diktsamlingen "Akvariefåglar".

"Äggkoppssamlingen" har jag dock fått rätt på och det blev riktigt bra med alla hyllor. Vår "vaktis" Kent hade många roliga kommentarer när han satte upp hyllorna.
Till sist plommonkakan blev mycket god men jisses vilket pilleri det tog sin lilla tid att göra med alla moment. Jag tog med den till ett sjukhusbesök och den blev mycket uppskattad av mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar