tisdag 10 januari 2012

Härligt härligt och farligt farligt

Eftersom det fortfarande är höst i Lund enligt meteorologerna så upptäckte jag att mina pelargoner på balkongen inte frusit så lite optimistiskt tog jag några sticklingar till köksfönster. Får se vad som händer? När jag ändå var i farten så upptäckte jag att en novemberkaktus bak dörren blommade så den åkte också in i fönstret. Härligt!
I julklapp fick jag en receptbok med smarriga godsaker men ack så farliga. Jag försökte mig på att göra s k macaroner och jisses vilket pill. Denna gången fyllde jag inte dem utan det får bli till helgens gäster. När jag ändå var i farten så blev jag inspirerad av att Maria hade gjort Ernsts kola med flingsalt och citron så det blev en omgång kola också. Farligt farligt! Allt upplagt på mitt nya kakfat även det en julklapp. Sedan hämtade jag Viktor på tror jag den lerigaste skolgård jag sett och ni kan bara gissa hur pågen själv såg ut. Han var väl inte överväldigad av bakverken utan gillade nog mer såsen till middagens kyckling.

2 kommentarer:

  1. Kul med macaroner! Gissar att du malde egen mandel, många tycker det är mycket enklare att köra med färdigt sk mandelmjöl. Finns på vår ICA.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag malde egen mandel men tycker det är ett väldans pilleri. Jag har nog inte riktigt det tålamod som krävs. Har gjort ytterligare ett försök men måste nog skaffa mig en annan sprits. Dom är ju vansinnigt goda förståss.

    SvaraRadera