torsdag 5 januari 2012

Stormig utflykt




Igår när stormen tog fart och regnet piskade ner så for jag ut på landet till Anita. På en mörk väg ser jag två dinglande reflexer och saktar ner farten och vem skymtar man inte i ösregnet och blåsten jo förståss en promenerande Eva. Vem annars i detta ovädret? Hoppas förresten att du hann med tåget när du skulle hem?
Hos Anita möts vi av mycket mys värme och god mat och dryck.
Diskussionsämnena denna kväll hoppade från det ena till det andra. Extra roligt var det när vi plockade fram alla skrivböcker med alla våra alster och vi såg hur mycket vi skrivit genom åren och vad gör vi med vår första "stafettbok" "Svarta stolar". Vi läste högt och mindes med värme vår andra Anita och hennes fantastiska humoristiska sätt att skriva och att vissa av oss t o m fått julkort från hennes man.
Och där ute på landet så tror jag att kvällens värdinna slår mitt tomterekord!

Idag har så Viktor och Saga förgyllt min dag med massor med aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar