tisdag 31 januari 2012

Födelsedag

För länge sedan när min mamma levde och fyllde år den 25 januari så skulle det bjudas på smörgåstårta och alltid på den dagen hon fyllde år så jag tänkte jag tar efter den traditionen och bjuder på kvällsmat. Magnus tyckte dock att det var lite pensionärsstuk över det hela att bjuda hem det arbetande folket en måndagskväll men så fick det bli. Mareike och Frida fick stanna hemma p g a sjukdom.
Till kaffet blev det mina bakverk. Barnen ville så klart ha de chockrosa kakorna men jisses vad dom färgade av sig. Å andra sidan såg det trevligt ut att alla hade lite röda läppar. Idag vill jag tacka alla för fina presenter, telefonsamtal, e-post och sms. Extra tack till Anitha, Birgitta och Ingalill imponerande att ni kommer ihåg min födelsedag. Tack! Nu har vi avverkat fyra födelsedagar sedan den 18:e och avslutar denna omgång till helgen med att fira Viktors 8-årsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar