söndag 29 januari 2012

Olika projekt

När jag för ett tag sedan träffade mina "Vera" kompisar så fick jag höra talas om ett stickprojekt i Landskrona. Till stadens 600 årsjubileum nästa år så skall det stickas en halsduk som skall värma och hålla samman staden. Genom åren har jag nog bidragit till att värma några frusna själar så nu bidrager jag med en halsduk. Jag har gjort slut på alla mina restgarner. Alla halsdukar som lämnas in skall sys samman till en enda stor halsduk.
Nytt försök med macaroner. När jag var i Stockholm förra veckan så gav Maria tipset att besöka Stockholms Essencefabrik för att inhandla färgpulver. Valde rosa och lila. Det rosa blev väldigt rosa och det lila ser inte alls lila ut trots samma mängd pulver. Det rosa färgade av sig väldeliga. Fyllningen blev nötcrème. Det behövs nog många försök till innan jag lyckas.
I samma stad hittade jag också formar till mina vaniljhjärtan och de tog också sin lilla tid men formarna funkade fantastiskt bra. När jag igår kväll var hembjuden till Rolf och Stina så bjöds det förutom på god mat och dryck även på små mandelbiskvier till kaffet. Det finns mycket än att experimentera med.

1 kommentar:

  1. Fina hjärtan! Sigrid valde ett sånt när vi var och fikade på stan i samband med att vi bytte paljettskorna. Leksaksaffären på PUB hade ju väldigt mycket fint!
    Maria

    SvaraRadera